By Yehuda Benguigui, Juan Carlos Bossio, Sergio Javier Arias

Show description

Read or Download Aiepi En Las Americas: Enfermedades Prevalentes De La Infancia En Las Americas PDF

Similar allied health professions books

Enhancing Food Safety: The Role of the Food and Drug Administration

Fresh outbreaks of health problems traced to infected sprouts and lettuce illustrate the holes that exist within the approach for tracking difficulties and combating foodborne ailments. even though it isn't really completely chargeable for making sure the security of the nation's nutrients offer, the U. S. meals and Drug management (FDA) oversees tracking and intervention for eighty percentage of the meals provide.

The Multisensory Handbook: A guide for children and adults with sensory learning disabilities

Do you help a toddler or grownup with sensory perceptual concerns or cognitive impairment? for individuals with not easy sensory and cognitive stipulations, daily life can develop into so unpredictable and chaotic that through the years, loss of engagement can usually result in a country of discovered helplessness. during this insightful textual content, Paul Pagliano indicates how ‘learned helplessness’ should be remodeled into discovered optimism via multisensory stimulation, and explains how a programme of help will be designed and modulated to check the person’s wishes, pursuits and talents.

Additional info for Aiepi En Las Americas: Enfermedades Prevalentes De La Infancia En Las Americas

Example text

3). 3, la mayoría de la población menor de cinco años, y las muertes se producen en Estados Unidos, que como se mencionó al inicio es el país más poblado del continente. Si bien Canadá muestra un aporte proporcional menor que Estados Unidos, en la mortalidad total y en las muertes por neumonía e influenza a la subregión; en el caso de la mortalidad por diarrea, el aporte es más importante. 3 Porcentaje de población y muertes de niños menores de cinco años de Estados Unidos y Canadá sobre el total de la subregión, 2003.

En cuanto a la mortalidad por neumonía e influenza, si bien la mortalidad observada en la infancia es baja para los países de América del Norte, todavía ocurren muertes por estas causas que se reflejan en valores detectables de las tasas de mortalidad. 1 Años 36 • ❘ A continuación se presenta el análisis de la situación de los dos países con relación a la evolución de la mortalidad por todas las causas, por neumonía e influenza y por diarrea entre 1970 y el último año con información disponible.

1, la diferencia es mayor al analizar la proporción de muertes por neumonía e influenza y por diarrea en los menores de cinco años que se producen en América del Norte respecto del total del continente: se produce en esta subregión el 1,25% de las muertes por neumonía e influenza y el 0,4% de las muertes por diarrea, ambas en los niños menores de cinco años. Esta situación indica que en la subregión de América del Norte los niños están menos expuestos a morir antes de cumplir los cinco años que en el resto del continente.

Download PDF sample

Rated 4.68 of 5 – based on 4 votes